Social Media Consultants & Strategies Specialists

Destacar en la sobredosi d’informació

Destacar en la sobredosis de informacióEn el món d’Internet i de les xarxes socials, cada dia hi ha més sobredosi d’informació. Els nostres comptes a les xarxes socials estan sol·licitats per diferents tipus de missatges, molt sovint compartits per diferents “curators”. És cada dia més difícil captar l’atenció dels nostres seguidors i hem de redoblar esforços i d’enginy per atreure la seva atenció, amb l’objectiu que llegeixi el nostre missatge.

Alguns, com en @ristomejide, han optat per jugar amb la provocació, altres amb la repetició a ultrança dels seus missatges. Són opcions vàlides,  però que comporten el risc de generar rebuig i de retruc una pèrdua de lectors.

Les xarxes socials i els seus gurus fan diverses recomanacions per maximitzar la redifusió dels missatges. Segons un estudi de Twitter els missatges amb menys de 100 caràcters tenen un 17% més de comparticions via retweets, però cal que el missatge sigui “sexy” i capti l’atenció dels nostres seguidors. Per això millor compartir-lo amb una imatge atractiva.

Pel que fa a facebook, algun especialista recomana d’utilitzar com a màxim 40 caràcters en el missatge. Nosaltres no estem d’acord amb aquesta recomanació perquè estem convençuts que és més important que les primeres frases i la imatge o el vídeo associat siguin també molt atractius per interpel·lar al nostre lector. Després, el contingut ha de ser prou interessant sense ser massa llarg, per aconseguir que sigui llegit i compartit. Estaríem en el mateix cas amb Google+ amb la particularitat que si voleu que el títol estigui en una sola línia l’heu d’escriure amb menys de 60 caràcters.

Pel que fa als blogs, seria recomanable redactar el títol amb menys de 6 paraules, segons Kissmetrics, i que la llargada de l’article no vagi més enllà de les 1600 paraules, el que correspon més o menys a uns 5 minuts de lectura. Han de ser com un “elevator pitch”, per captar l’atenció i transmetre les ganes d’anar més enllà i per (potser) sol·licitar més informació a través d’altres canals. Aquesta llargada d’article també és molt interessant per potenciar el SEO i per permetre als motors de recerca d’indexar-nos millor.

Com ho fas tu? Has trobat algun truc per millorar les teves comparticions? Ens ho expliques?

Si t’ha resultat útil i interessant el que diem, ho pots compartir a través de les xarxes socials 😉

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *