Social Media Consultants & Strategies Specialists

The Fancy un Pinterest més masculí ?

Si en el nostre post anterior parlàvem de Pinterest, l’últim boom a les xarxes socials, ara us presentem el seu rival directe: The Fancy.

L’any passat vàren rebre una important injecció financera gràcies al hòlding PPR (Pinault-Printemps-Redoute), una companyia francesa propietària de moltes de les marques més importants i amb més renom en el món de la moda: Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega,  Veneta, Balenciaga, etc., I és que van pensar que era una bona idea estar dins del negoci, quan es van adonar que molts usuaris penjaven imatges dels seus productes en aquesta xarxa social.

De fet, el seu president, François-Henri Pinault, és un dels usuaris més actius, amb gairebé 110.000 seguidors.

En el cas d’aquest servei, i per agilitzar el registre de nous usuaris, no cal invitació i per donar-se d’alta només cal loguejar-se des del seu compte TW i/o Facebook.

Actualment té al voltant d’uns 4 milions de fans, davant els prop de 12 milions de Pinterest (les comparacions són inevitables) i el seu tàrget majoritari és sobretot masculí (60%), urbà i interessat en el disseny, els articles de luxe i la tecnologia.

The Fancy, com Pinterest, és una xarxa especialment pensada per compartir imatges a la xarxa i ordenar-les segons els nostres gustos i criteris; podem fer una col·lecció de les preferides, més interessants, divertides, etc. La diferència amb Pinterest, és que The Fancy va una mica més enllà i permet comprar la majoria d’ítems exposats. És una mena de supermercat visual. Aquest servei és el paradigma del que ara anomenen “comerç social”, tot i que inicialment va nàixer com a lloc web de vendes privades.

Una altra diferència entre totes dues xarxes socials és que Fancy aposta per una interfaç minimalista i inclou un joc de recompenses; per exemple, l’ascens a “becari de marketing” pel fet de convidar a un primer contacte al servei o per incloure una secció de descomptes que permet l’accès a ofertes del seus partners.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *