Social Media Consultants & Strategies Specialists

SO.LO.MO, mite o realitat?

La irrupció de les noves tecnologies i de les xarxes socials en el nostre quotidià ens aboca a un canvi de paradigma en la forma de relacionar-nos. Avui les persones ja no només consumim productes, sinó que cada vegada més transformem l’acte de consum en una experiència multidimensional: informant-nos abans de l’acte, explicant on estem i què estem fent, compartint les sensacions i sentiments després amb la nostra “tribu” integrada pels nostres amics i seguidors.

Aquesta nova manera d’encarar el món és el fruit de la convergència de les tecnologies d’Internet i de les xarxes sense fil wi-fi, 3G, 4G, els telèfons mòbils intel·ligents i la geolocalització. A la vegada, s’han creat noves oportunitats de promoció i màrqueting per les empreses i negocis, que permeten assolir aquestes experiències, i per aquest motiu hem de parlar de SO.LO.MO (SOcial LOcal MObile).

Les xarxes socials s’estan adaptant cada dia més a les tecnologies mòbils, ja que permeten als usuaris compartir en temps real amb els amics on som, què estem experimentant, tant a nivell escrit, com visual amb fotos i vídeos. També hem adoptat la geolocalització per compartir aquestes informacions, i fins i tot, utilitzar aquestes eines per trobar-nos en un mateix espai físic.

Quan sortim de casa, volem explicar on passem l’estona amb els nostres dispositius mòbils, compartint la nostra experiència amb la “tribu” amb aplicacions com Twitter, Facebook, Instagram, Foursquare, Youtube, eMail, Path, Pinterest, etc.

És per aquest motiu, que recomanem facilitar als clients les connexions sense fil necessàries, perquè puguin utilitzar totes aquestes noves eines i aplicacions fàcilment i amb un cost pròxim a 0. És una situació win-win pels negocis i les empreses que aconsegueixen més publicitat i visibilitat de manera gairebé instantània amb una inversió molt reduïda.

La iniciativa de Vallnord d’oferir la connexió wi-fi gratuïta en el sector Arcalís va en aquest bon sentit, i les puntes de 800 connexions/dia obtingudes ens demostren que el client les utilitza assíduament.

Creiem doncs, que per seguir sent competitiu (i cada vegada més), ja no serà suficient incidir únicament en el consumidor, ja que cada cop més, s’haurà d’influir també en la seva xarxa social per incrementar el potencial de venda.

One thought on “SO.LO.MO, mite o realitat?

  1. Pingback: Foursquare introdueix puntuacions | Social Media Friendly

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *