Social Media Consultants & Strategies Specialists

Si et bellugues, no surts a la foto

Carrets fotosJa no revel·lem fotografies, ja no omplim àlbums de fulls i records plastificats. La fotografia ha viscut una veritable revolució en molt pocs anys. Canvis profunds, que gràcies a la xarxa, han modificat també la manera d’entendre la imatge, la seva immediatesa, i la manera en què compartim les nostres vivències.

Les aplicacions de fotografia són una part cabdal de la participació en  les xarxes socials. A les xarxes compartim les imatges en temps real, però també informem, expliquem, denunciem i publiquem des dels nostres dispositius mòbils. Trencant les fronteres de l’edició i el temps, esdevenint un èxit meteòric, gràcies també a la seva facilitat d’ús.

Les seves aplicacions s’han multiplicat, com han crescut -de manera exponencial- els grups interessats en compartir i difondre aquestes eines. Avui, fins i tot, es fan convencions sobre el tema i existeix una comunitat relacionada amb una d’aquestes xarxes socials que organitza trobades d’usuaris. A Andorra, també: es diuen “IgersAndorra”.

Tot i que alguns ho consideren una moda passatgera, la fotografia mòbil és una nova eina que tenen les empreses per dinamitzar, promoure i fins i tot viralitzar la seva presència a les xarxes socials. Per exemple, organitzar concursos fotogràfics, pot ser una bona manera per captar o consolidar seguidors, fer exposicions itinerants, trobades d’usuaris, etc.

Com diu la dita: “Una imatge val més que mil paraules”. I el  web 2.0 ho sap. Per això, cada dia que passa es perceb una major prevalença de la imatge per sobre del text. Dues dades a tenir en compte avalen aquesta afirmació: d’una banda, els moviments de Facebook per situar-se com a actor important i consolidat del sector, i de l’altra, el tancament de Picplz, anunciat pel proper 3 de juliol.

Picplz és un servei de compartició d’imatges amb galeria online, molt similar a Instagram –de fet era la seva competència més directa–, i un dels pioners a la plataforma Android –tot i que també estava disponible per a iOS–.

L’arribada fulgurant i esperada d’Instagram a la plataforma Android fa tot just un parell de mesos, ha desplaçat Picplz, que ha tancat portes en no ser viable econòmicament.

Mentrestant, Facebook compra Instagram per 1.000 milions de dòlars. Curiosament,  dies després de fer-se pública l’adquisició, Facebook anuncia que treu la seva pròpia aplicació de fotografia –Facebook Camera– desenvolupada de manera independent de l’equip d’Instagram tot i que molt similar.

Uns moviments i compres que auguren un futur incert per Instagram, que té aproximadament 50 milions d’usuaris. A l’espera de veure què passa podem anar provant altres aplicacions de fotografia mòbil com Streamzoo i EyeEm.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *