Social Media Consultants & Strategies Specialists

Els 10 errors que han d’evitar les empreses a les xarxes socials

Errors social mediaLes xarxes socials s’han convertit en un veritable repte per a les petites i mitjanes empreses. No ser-hi pot comprometre el futur del negoci; ser-hi amb una mala visibilitat o amb els missatges equivocats genera una mala imatge als clients potencials. A Espanya, segons l’observatori de l’ús de les xarxes socials en les pimes, més de la meitat de les pimes tenen presència a la xarxa. A Andorra, la taxa d’adopció d’aquestes tecnologies és molt més baixa. Moltes empreses no saben com actuar en les xarxes socials. Avui us fem cinc cèntims dels 10 errors més comuns per ajudar-vos a dissenyar una estratègia adequada.

1. No tenir una estratègia
No s’ha d’estar a les xarxes socials per ser-hi. S’ha de tenir un pla i uns objectius concrets, alineats amb una estratègia empresarial global. S’han de determinar quines són les eines necessàries per assolir els objectius que s’han fixat.

2. No crear una personalitat atractiva
El contingut i les imatges importen, tal com hem anat explicant en entrades anteriors. No només s’ha de disposar d’un perfil complert, sinó que s’ha de cuidar la imatge gràfica i el contingut que oferim.

3. Parlar per parlar i no crear diàleg
Un dels grans errors que cometen avui les empreses és utilitzar les xarxes socials com un simple aparador dels productes de l’empresa i per fer autopromoció. Les xarxes socials no són un canal de màrqueting on s’empeny la informació, on només s’ofereix publicitat corporativa, i que els visitants absorbeixen de forma passiva. S’ha de mirar de fomentar el diàleg amb els seguidors, escoltar-los i crear comunitat. Inundar-los de missatges és – molt sovint- contraproduent.

4. Deixar les xarxes socials en mans de qualsevol
Com en molts àmbits empresarials, cal preveure i destinar un pressupost per tenir un dinamitzador professional dels canals de xarxes socials, empresa externa o en plantilla. No s’ha de deixar mai aquest apartat en mans d’un becari, o del nebot de la cosina del cap perquè té un munt d’amics al Facebook.

5. Publicar continguts contradictoris
S’ha d’evitar perdre la coherència en els missatges i enviar informacions contradictòries en les xarxes socials. És important disposar d’un procediment de resposta davant les critiques i evitar respondre de forma espontània.

6. Utilitzar totes les xarxes de la mateixa manera
No totes les xarxes socials tenen el mateix públic, ni el mateix ús. Per generar conversa, millor utilitzar Twitter que té més immediatesa que Facebook. Però en canvi, si es vol publicar un àlbum de fotos està més adaptat Facebook que no pas Twitter. S’ha d’utilitzar cada xarxa social pel que han estat concebuda i utilitzar els missatges que hi correponguin.

7. Mesurar indcadors irrellevants
És important saber de què es parla i amb qui es parla. Mesurar l’èxit de la presència a les xarxes únicament amb el nombre de fans o seguidors és irrellevant si aquests no interactuen amb els perfils creats.

8. L’idioma també importa
Un dels erros més comuns és no adreçar-se als seguidors objectius en el seu idioma. Si es vol promocionar el negoci a França s’ha d’utilitzar el francès. En canvi si es vol internacionalitzar l’empresa més enllà dels estats veïns, s’ha de comunicar en anglès.

9. Utilitzar automatismes per respondre els seguidors
Els seguidors volen un tracte personalitzat, i parlar amb els representants o empleats de l’empresa, i mai amb una màquina. S’ha d’evitar programar missatges automàtics o utilitzar sempre missatges estàndards.

10. Negar les equivocacions
Reconèixer les equivocacions ajudarà a establir una relació d’igual a igual amb els clients. Aquest fet permetrà oferir més proximitat que és el que busquen els que segueixen un compte corporatiu. Una actitud de sobèrbia pot generar moltes critiques a la xarxa. Ja ho diuen, rectificar és de savis.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *