Social Media Consultants & Strategies Specialists

Andorra i les xarxes socials 2014 (II)

Social MediaFa uns dies vam publicar els resultats del nostre estudi sobre Andorra i les xarxes socials 2014. Per valorar del tot aquesta informació, ens cal posar les dades en context pel que fa a les tendències mundials, especialment en el cas de Facebook.

En les 10 primeres places d’aquest rànquing trobem territoris com Gibraltar amb un 74,7%, o petits països com  Xipre amb un 69,7% i Islàndia amb 69,1%. Mònaco en la 5ª plaça apareix aquest any amb un percentatge més ajustat que l’any passat amb 66,7%. Andorra amb un 52,3% de penetració se situa en la 13ª posició europea, per davant de Sèrbia i just per darrere de Suècia. Portugal amb un 49,3%, França amb un 44,2% i Espanya amb un 42,9% queden molt per darrere nostre. Per tant, no és absurd extrapolar les dades per afirmar que les comunitats petites tendeixen a un major grau de (com) penetració dins les xarxes.

Pel que fa a la variació d’usuaris a Facebook, en aquest darrer any pocs països europeus han experimentat cap creixement i en general es constata un estancament del percentatge o fins i tot lleugers retrocessos tal i com ha passat a Andorra.

A nivell mundial, Andorra se situa en la 34ª posició pel que fa a la penetració de Facebook en la població. Els increments més significatius es produeixen a l’Africa, l’Orient Mitjà i l’Àsia Central, en països que no tenien, fins ara, massa població en la xarxa social com Guinea (+126,9%), Iraq (+67,7%),  República del Congo (+56,3%) o Uzbekistan (+44,6%) encara que els increments absoluts són encara minsos.

Pel que fa les pàgines andorranes amb més seguidors del Facebook destaquen, en les 5 primeres posicions, dos esportistes, dos dominis esquiables i la pàgina d’Andorra Turisme. Trobem en aquest ordre a Cedric Gracia amb 223.943 seguidors i un engagement d’un 3,5%, Vallnord amb 162.211 seguidors i un engagement del 3,2%, Grandvalira amb 115.325 seguidors i un engagement del 6%, AndorraWorld amb 49.040 i un engagement del 5,2%, i Albert Llovera amb 31.118 seguidors i un engagement dels seus seguidors del 11,5%.

Fonts: Facebook.comStatscounter.com, allin1social.comEstadistica.ad i socialbakers.com

One thought on “Andorra i les xarxes socials 2014 (II)

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *